sobota 11. dubna 2015

Be hipster.

Možná si říkáte, co to je za nanplusultra originální název, ale už sám název, má vypovídat o tom, co vám chci článkem říct. Kritizuji velmi málo a neříkám, že tohle bude kritizování, i když vám to tak nejspíš vyzní, neberte to nikdo osobně, jen chci říct svůj názor, ve které se se mnou možná spoustu lidí shodne. Až zase půjdete ven, podívejte se kolem sebe. Podívejte se na kluky a na holky, kteří ještě ani nedosáhli plnoletosti. Podívejte se na ně důkladně a pak si sami v duchu řekněte: "Vidím rozdíl? Vidím tu nějakou originalitu a osobitost?"



Předpokládám, že vaše odpověď bude ne.
Vezměme si dnešní chlapce. Co vidíte u většiny kluky. Já nevím jak vám, ale mě zrovna nepřitahuje kluk v teplácích za miliony, rozkrokem u nohou, mikinou, kterou má snad už i bezdomovec, vansky nebo ještě lépe air maxi, cigaretu v puse, iphone v ruce a to všechno rozbije strašně hustým fosforovým pytlem, nejčastěji s nápisem VANS OFF THE WALL, prosím pěkně. A při nejlepším to doplní čepkou s rovným kšiltem a tváří se jako spasitelé. V těhle klucích nedřímá žádná originalita. Nahlas řvou na holky a ještě víc nahlas jim hodnotí zadek a prsa. A nemají ani trošku soudnosti, slušnosti ani něco, čemu se říká laskavost. A pokud už se aspoň oblečou jinak. než každý druhý chlapec, mají přesně tohle chování. Jsou to úchyláci. Vlasy mají sestřižené alá kohout a momentálně si je začínají dávat do culíčku a vypadají vážně jako s mrkví na hlavě. A něco vám povím. Není to ani trošku hezký, ještě když tomu hodíte slova "kurva píčo to je kost" A pro zvednutí ega, hodí na instagram fotku v zrcadle bez trička. Sakra vždyť tihle kluci, by ani nezvládli žádnou mužskou práci a ani by neposekali zahradu. I já bych mužskou práci zvládla líp, protože jim by se to hnusilo, třeba by se mohli umazat. Řekněte si upřímně, líbí se vám to?

Ale, aby jsem tu nemluvili jen o chlapcích, holky jsou to samé. V zimě to byly pro všechny zelené bundy, černé legíny nebo úplé džíny (proti tomu nic nemám, jenomže všechny to nosily pořád ve stejné kombinaci) vansky, airmaxi nebo něco toho typu a pytel. 18x přebarvené vlasy, cigareta v jedná ruce, iphone v druhé, seznam bývalých dlouhý jako dopis pro Ježíška mého bratra a slova co svým bývalým nabízí, jsou slova fakt hustýho rázu, ze kterého zamrazí, když zjistíte, že tohle ze sebe vypustila holka. Neříkám, že já jsem svatoušek, že nenosím černý legíny, ani úplné džíny, to je naprosto normální kus hadru, ale přece jen, jsem na tom se svými slovy trochu líp a to co většina bych nikdy nevypustila a co se týče oblečení, stále ve mě myslím dřímá trochu osobitosti. Celou dobu jenom stále to stejné a já nevím, jak vám, ale mě to přijde dost fádní. Možná, že já to jenom dost přeháním, ale jak si má normální chlapec, mezi tou stovkou kopií vybrat tu svou pravou. To ty holky nechtějí být aspoň trochu originální a aspoň trochu vyčuhovat a nebýt stejné jako většina jejich spolužaček. Vzít si na sebe to, co měla přesně včera moje "bffka"? No počkat, ale ještě něž si to na sebe vezmu, vyfotím se na instagram i na facebook a napíšu k tomu nějaký hustě deep popisek, který vystihuje, jak krutý a zlý život mám a jak mě kluk, kterého chci týden, nechce a já ho tak miluju. Ale nebojte, za týden už ho milovat nebudu a budu milovat jiného slaďouše. Jo a až se budu fotit, nezapomenu si vyfotit jen půlu obličeje a nebo svoje nohy ve vanskách stojící na pennyboardu, na kterém bez pomoci neujedu ani metr.

No jenže teď se mění doba a všichni tihle lidi, hlavně holky, se rozhodly, že budou "hipstři" Takže letěly to H&M pro lenonky, k tomu velkou džínsku, kterou prohodily se zelenou bundou a k tomu všemu si vzaly krátký tlustý svetr, který končí přesně nad zadkem, který jde v těch černých průsvitných leginách "krásně" vidět a úžasně se třese. A nezapomenout o sobě říct, že teď jsem fakt hipstr. Já se teda o tohle "hipsterstvý" moc nezajímám, protože to nejde moc popsat (jo moc complicated), ale vím, že to rozhodně nespočívá v tom, že si řeknu, že teď budu hipsta, ale že to je prostě ve člověku a nebo to k němu postupně tiše přijde. A vážně to není v lenonkách a velké džínsce. Ale všechny tyhle věci, se staly populárními, protože je nosila jen hrstka lidí, která je vyhrabala někde po babičce z dob jejího mládí. A když se doba opakuje a moda s ní, věci by se neměly takhle uboze napodobovat.
Každopádně, být hipster, bylo kdysi originální, ale teď se snažením být originální, víc a víc lidí stává zase majstrím. Takže to vypadá, že být tady originální a osobitý, chce pěknou dávku nápadů.

A jaký ja váš názor na "swagery" a "hipstery" a jejich napodobení? 

8 komentářů:

  1. Neříkám, že nemáš pravdu, ale tak si vezmi, že ono není zase tolik možností, aby mohli být všichni originální, to prostě nejde. Člověk je originál tím jaký je a ne tím co nosí. Jasně, člověk se nějakým způsobem vyjadřuje i podle toho, jak se oblíká. Tohle mi ale přijde jako trochu odsuzování - mně se třeba prostě nelíbí sportovní bundy, kabáty a takový výběr v bundách zase není, takže je jasný, že si tu zelenou vezmu. S tou jeanskou - ta bunda se mi prostě líbí a není to v tom, že chci být něco víc. Hodí se to ke mně, cítím se v tom dobře, je to pro mě "přirozený", když to tak řeknu. Mám vansky, protože mi vyhovuje jejich střih, líbí se mi jejich design a jsou mi pohodlné, jiný tenisky se mi nelíbí, když teda nepočítám conversky, to je taková klasika. Osobně se snažím oblíkat tak, aby to pro mě bylo přirozené, ale zároveň se držela nějakých základů, co se dneska nosí. Prostě si myslim, že to nejde. Lidí je moc, ale výběr v módě je celkem úzký.
    Pak tu jsou taky holky, co pořád nosí zlatý cingrlátka, svetříky, kabelčičky a já nevím, nevyznám se v tom, vím jenom, že u nás na škole se takhle oblíkají samý pipiny. To mi vadí mnohem víc. Ale já se v tom zase tolik nevyznám, třeba je to to samý, akorát trochu jinak :D ale taky je to názor s blbou zkušeností, pochopitelně jsou třeba i fajn holky, co se takhle *ehm* oblíkají...
    A ti kluci jsou na tom stejně, oni si moc nevyberou v tom, co mají nosit na hlavě. Těm pipkám o odstavec výš se prostě líbí nagelovaný vlasy a culíky, tak se tak nechají ostříhat, protože podle jedný holky soudí všechny. Ale teda, mě se třeba kluci s culíkem líbí, akorát mě někdy odrazuje, když k tomu mají vyholenou hlavu a culík jenom z horních vlasů... :D Společnost rozhodla, co se nosit bude a tak to je. Společnost rozhodla o tom, jak se dnešní mládež chová a můžeme si za to sami. Je to o kolektivu. Když začneš hodně vybočovat, asi moc nezapadneš. A to nikdo nechce, proto se lidi chovají třeba i nepřirozeně a navyknou se na to, co pochytili od ostatních místo toho, aby byli sami sebou :)
    Doufám, že to nebereš nějak špatně, jen reaguju a nemyslím to zle. Pochopitelně máš pravdu, ale je třeba si uvědomit i jiné věci než hned takhle reagovat. Přišlo mi, že tě to opravdu vytáčí, dle slov co v článku používáš :D ale je fajn, že si to někteří uvědomují. Chtělo by to, aby si lidi uvědomili, že nesejde na tom, kdo co nosí, ale jací jsou uvnitř. Naučit se neodsuzovat a respektovat ostatní... :)
    http://w-x-lfie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ti za názor a hlavně za tak dlouhý a užasný komentář:) Jsem za něj moc ráda, protože něco dává i mně:) Chápu, že každý nemůže nosit jiný kus hadru a že to někdo nosí kvůli tomu, že je jim to pohodlné, nebo se jim to vážně líbí, ale myslím, že nosit to jen kvůli tomu, že teď se to nosí a až se to nosit přestane, tak to nosit nebudu ani já, to je to, co mi vadí.
      Jo, z takové stylu oblékání vyjadřuje akorát bohatost rodičů a hodně vysoké sebevědomí, to taky zrovna nemusím,.
      Uznávám, že někomu culíčky sluší, ale někomu prostě ne, jenže to už si člověk neuvědomí. Jenže já to taky nemůžu soudit, pokud se to líbí dotyčnému, já mu do toho nemám co kecat a upřímně ani nebudu, protože je mi jedno co má na hlavě.
      Vůbec to špatně neberu, tvůj komentář mě těší a to hlavně rozsáhlostí:)

      Vymazat
    2. To já si myslím, že má Natka pravdu vlastně ve všem. Ten, kdo originál je, originálem bude a zůstane...a tu cestu si prostě vždycky najde. V módě neexistují jenom extrémy a to co v módě je a není - je to složitá soustava stylů, materiálů a barev, nehledě na časové faktory.
      Naťa mluví o posedlosti být cool, která náctileté prostě a jednoduše žene do jednoho pytle.
      Mě se třeba dotkla věta, že si za to můžeme sami...já přece nikomu nediktuju, co má nosit a co je trendy.
      Já miluju na mužích vousy, už několik let to tluču mým kamarádům do hlavy, sdílím vousaté chlapy a najednou po letech....všichni nosí plnovous...a co je nejvtipnější? Většina z nich jsou dřívější šamponci, co o vousech říkali, že tak chodí jen bezdomáci. A i ikdyž jim to dneska sluší, jsou to pro mě vymytci bez mozku.
      Máme právo volby, stěžovat si na společnost je prostě a jenom výmluva.

      Vymazat
  2. úplně výstižný článek, takoví kluci se mi fakt nelíbí a holky tohoto typu mi příjdou fakt
    ohrané, navíc průsvitné legíny s velkými zadky a tangama jsou fakt nechutný :D
    jenže právě takoví kluci a holky jsou ve škole "populární" :( OMG :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je na tom asi to nejsmutnější. Že tohle je "hustý" a lidi nedokážou ocenit, když je někdo vyloženě "týpek":D Jsem ráda za souhlas:)

      Vymazat
  3. Souhlasím s tebou, ale hlavně ti musím říct, že dneska si to pojala neočekávaně vtipně a mě to hrozně bavilo. :D Piš takhle častěji! :)
    Jinak jsem zjistila, že je prostě hrozná ztráta času se nad takovými věcmi pozastavovat a že srovnávání druhých nebo sebe s druhými je mařený čas a zbytečné kazení nálady. Dříve mě to žralo, ale dneska to už dávám pod dřen, spíš se tomu směju. :)

    www.infinitetreasure.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé děkuju, pokusím se:D:)

      Neříkám, že já bych se tím na každém kroku užírala, jen mi přišlo,. že už se to tu víc a víc objevuje a je pravda, že i když by to mělo být smutné,m je to spíše k smíchu:D :))

      Vymazat
  4. Chtěla jsem ti napsat dlouhý, duchaplný komentář, ale budou tři ráno a já toho už vážně nejsem schopná. :D Pěkný článek :)
    Já osobně se ve svém okolí setkávám spíš s "elegantní" variantou ála svetříky. Vypadá to hezky, dokonce bych to klidně i sama nosila, ale začíná to být naprostý mainstream a nosí to úplně všichni. Blbé na tom je, že v mém městě, kde je pět a půl obchodu, nic jiného za přijatelnou cenu prostě neseženeš. A jezdit neustále nakupovat do Prahy nebo jiného většího města se také prodraží. Takže ono je pěkné chtít mít styl, ale pokud nechci tričko za 800 nebo proplácet autobusy do hlavního města, mám vcelku smůlu. V poslední době jsem si naprosto oblíbila černá tílka, mám jich asi 6 a pokaždé, když přijdu do obchodu, jsem v nutkání koupit si další. :D Nosím je s černobílými košilemi, s kalhotami s koženými koleny... ve stylu spíš trochu do drsna. A i když je to v podstatě docela obyčejné, ve výsledku to vypadá originálně. Přinejmenším v tom davu džínsek a svetříků. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuju vám, za každý milý komentář!:) ♥