pátek 27. března 2015

Vážnost vztahu

Už jste se někdy zamysleli nad tím, jak pár pozná, že jejich vztah už není jen dočasná záležitost, ale že už to je vážný vztah? Ať už jde o vztah teenagerů, kteří se prostě našli brzo a jejich vztah už je dlouhodobý a nebo o vztah lidí, kteří se našli pozdě. Nebo o vztahu lidí, kteří se našli ve správný čas, a už teď můžou s jistotou uvažovat o svých plánech do budoucna, krásném domě, překrásných dětech a dokonalém manželství? Jak vlastně vědí, že jestli se rozejdou a za pár let si na tenhle vztah vzpomenout, že budou o tomhle vztahu smýšlet jako o opravdové lásce a ne o "Jé hele, na toho jsem málem zapomněla" Možná záleží na člověku, ale záleží podle mého i na vztahu. A proto se ptám všech zkušených i nezkušených, jak myslíte, že poznáte vážnost vztahu a kdy se dá vztah s někým považovat za vážný a svou drahou polovičku považovat za spřízněnou duši?




Často, když vidím venku nějaké páry, jak se drží za ruce, líbají se a dychtivě se dotýkají, uvažuju, jestli je tenhle vztah jen úlet, nebo už dlouhodobá známost, jestli to spolu myslím opravdu vážně, jestli všichni vědí, že tihle dva k sobě prostě patří a nebo to většina ani neví a když už něco tuší, tak váhají. Jestli to je jenom nějaký úlet z touhy a nebo opravdová láska. Možná ve mě dřímá velké nepochopení a nepoznání, ale přiznejte po pravdě sami sobě, jestli jste nad tím někdy uvažovali? Vy, co vztah máte, zamyslete se nad tím, jestli je vaše známost vážně a jestli ano, kdy a jak jste to poznali?

Vážnost vztahu podle mého nespočívá v tom bydlet spolu a kupovat společně rohlíky na večeři, ale v tom vzájemném sebepoznání, na kterém ten vztah stojí. Když i přesto, že už o sobě víte úplně všechno a znáte každou svou chybu, ale i to dobré, co se v druhém skrývá, jste stále spolu. A ta vážnost vztahu? Co se v ní vlastně skrývá? Kdy poznáte, že tenhle vztah není jen tak něco, ale známost, jejíž ztrátě by mě opravdu zasáhla. Že tohohle vztahu se chci vážně držet a pro jeho trvání budu stále lepší a lepší.

Možná, že tohle je jako házení hrachu na zeď, ale pokud jste o tom už někdy někdo přemýšlel a nebo pokud už s tímhle máte nějaké zkušenosti, podělte se se mnou o vaši teorii vážnosti vztahu, jestli snad lpíte na její důležitost a kladete na ní důraz a hledáte jen vztah, který víte, že má možnost být vážný, že má něco do budoucna. Protože vážnost vztahu, podle mého stojí i na tom, že s dotyčným člověkem, počítáte do budoucna a ve vašem budoucím životě hraje velkou roli a čeká na vás ve vašem cíli, kterého chcete dosáhnout.

20 komentářů:

  1. Moc krásný článek! :)
    Popravdě jsem nad tím nikdy dřív neuvažovala, ani mě to nijak nenapadlo, ale teď si mi nandala brouka do hlavy. Nejvíc zvláštní mi přijde, že někteří poznají, že k sobě nepatří hned a někteří až po několika letech. Abych řekla pravdu, tak nevím, kdy se pozná ta vážnost. Já považuji za vážný vztah asi vztah, který už trvá nějakou dobu, kdy se oba již dokonale znají do posledního puntíku, ale pořád jeden druhého nepřestal bavit. Nevím, jak to popsat dál. :)
    Vážně si mě uchvátila nápadem a tímto článkem. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé děkuju, to mě strašně těší, ještě když jsem s tím článkem nejprve trochu váhala:)

      Asi tak bych to vyjádřila i já, naprosto vím, jak to myslíš:)

      Vymazat
  2. No.. Mě spíš vždycky zajímalo, když jsou dva hodně dobří kamarádi.. Jestli by bylo dobré aby si spolu něco začali nebo raději ne. Hodněkrát jsem uvažovala nad tím co bych odpověděla, kdyby.. Teď to vyzní divně. Ale spousta kluků se kterou se bavím o mě ví spoustu věcí a já o nich... Musím začít někde aby jsi to pochopila..
    Znám se s lidma, pro které je úplně normální, že kluk obejme holku aniž by s ní musel něco mít. Ale ve škole to takhle.. myslím nikdo nebere. A to se mi nelíbí.
    Chovám se podle toho, že to beru, že kluk nemusí s holkou chodit aby ji mohl obejmout. A tak mám občas strach, že to někdo pochopí špatně a zeptá se mě jestli by jsme to neposunuli na další metu. Netuším co bych odpověděla... Netuším jestli by to vydrželo a ani netuším jestli bych ho mohla brát jako něco víc než kamaráda.
    Což jsem ti moc neodpověděla na myšlenku článku. Ale na jednu otázku ano. Záleží mi na tom, aby to mělo nějakou budoucnost..
    http://blogilateskaty.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já třeba objímám vlastně každého a všechny. Moji kamarádi jsou převážně kluky a se všemi se bez problému objímám a všichni o mě prostě ví, že to je můj normální postoj ke všem a že když bych o toho kluka stála, postavím s ek tomu úplně jinak. Já s objímáním problém nemám, jen musí lidi chápat jak se k tomu stavíš a pokud to tobě nedělá problém, tak to prostě udělat. Objímání sbližuje. Nejen, že přináší důvěru, ale taky hezkost toho kamarádského vztahu, hned ti připadá, že se můžeš svěřit a utěšit a od kluka mnohem víc než od holky. Ale tuhle otázku, především u nejlepších kamarádů kluk holka si kladu často. Jestli takové přátelství můžu fungovat bez jakéhokoliv silnějšího citu z jedné strany :)

      Vymazat
  3. Ja osobne si myslím, že naozaj vážny vzťah je vzťah, kedy sa už nevylučujú tie všetky krásne endorfíny tak, ako na začiatku vzťahu a prídu proste aj prvé hádky. Podľa môjho názoru nie je dôležité sa im vyhýbať, ale prekonať ich. Ak tomu druhému plne dôverujete a milujete ho aj napriek všetkým jeho zlým vlastnostiam, tak to bude asi ten pravý ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem se svým přítelem skoro 3 roky a když nad tím tak přemýšlím, pořád si nejsem úplně jistá říkat tomu "vážný vztah". Ještě jsme spolu nikdy nemluvili o rodině, svatbě, společnému bydlení a když, tak jenom ze srandy. Možná to je poslední krok k tomu, aby náš vztah byl vážný. Ale na druhou stranu s ním do budoucna počítám, jen tomu chybí ta jistota. Ale popravdě jsem o tom doteď nepřemýšlela, protože jsem člověk, co žije zásadně a pouze dnešním dnem. Ptáš se jestli s tímto člověkem strávím zbytek života? Nevím. Ale co vím určitě je, že se stal součástí mě samé a mého života, že mi změnil život, změnil mě samotnou. Už ho neodpářu. Dýchala bych za něj. Záleží mi na něm. Znám ho téměř tak dobře jako sebe. Dokážu s ním mluvit o všem, nestydím se před ním za nic. Je tohle vážný vztah?

    OdpovědětVymazat
  5. Môj vzťah s mojím trvá dva roky a je to vážne vrámci možností... ako je to blbé možno povedať, že v 18tich rokoch je to vážne, rozmýšľame nad budúcnosťou to áno, ale predsa len, je to iné ako v 30tich rokoch alebo po 6ročnom vzťahu.. ale predsa...

    Myslím, že vzťah je vážny vtedy, kedy už partnera spoznáte z každej jeho stránky, dokážete sa pred ním otvoriť a povedať mu takmer všetko (musí ostať nejaké tajomno, nie? :D) a uvažujete čo bude ďalej... že to neberiete na ľahkú váhu a ako taký úlet, ale aj hádky a nezrovnalosti sa snažíte vyriešiť... je to taký iný level, už to nie je taká ta zamilovanosť ako v prvých týždňoch ale je to zrelšie....
    Samozrejme ale záleží na tom, akú povahu máte a celkovo vztahy beriete, aký váš vztah je, pretože ani po piatich rokoch nemusí byť pripravený na vážnosť ale myslím si, že je zbytočné byť vo vztahu, ktorý nemá žiadnu budúcnosť.... aspoň to si myslím ja, nedokážem si predstaviť že by som s niekym bola len preto, že nikoho nemám a mám "poruke" chlapca ktorý sa mi páči a páčim sa aj ja jemu... keby to proste nikam nesmerovalo a bolo by to "o ničom" a bez snahy posunúť ten vzťah niekam, tak by som do toho nešla.. :) Ale to je len môj názor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za názor a vyjádření!
      Naprosto s tebou souhlasím. Pokud vydím, že vztah nikam nevede a nemá budoucnost, radši ho ukončit, aby člověk ve 30 nemusel hledat pravou lásku, protože chodil s někým ským to nemělo budoucnost:)

      Vymazat
  6. Ja myslím, že vážny vzťah začína vtedy, keď stratíš ružové okuliare, vidím chyby toho človeka a napriek tomu cítiš, že toho človeka chceš mať vo svojom živote. Učíš sa ho milovať takého, aký skutočne je a nie takého, akého si si ho vysnívala. Ale na tento posun musí byť človek dostatočne zrelý a musí chápať, že obetovať svoje predstavy pre druhého človeka je niekedy potrebné. A najmä, musí to tak byť obojstranne.
    (toho, pre ktorého som ja obetovala svoje predstavy som si pred polrokom zobrala :-) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za názor, to je moc hezký napsané! Moc ti gratuluju, doufám, že si šťastná a nadále budeš:)

      Vymazat
  7. Kedysi by som asi nevedela čo na to povedať, ale teraz si myslím, že vzťah začína byť vážny, keď vieš, že sa na partnera môžeš spoľahnúť, že ťa podrží, pomôže ti, že prekonáte problémy. Ako sa písalo aj v komentároch nado mnou, je dôležitá dôvera, vidieť partnera takého aký je a aj tak ho stále ľúbiť.
    Pevnosť vzťahu sa uceľuje prežitými chvíľami, niekedy môže byť vážny po pol roku a niekedy ani po dvoch rokoch nie je vážny, vždy záleží aj na ľuďoch :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za názor a objasnění, je zvláštní, že každý pro to dokáží najít jiná slova, která v celku tvoří podobné věci. Zvláštní vidět, kolik to toho obnáší:)

      Vymazat
  8. Jsem ten typ člověka, který by do vztahu nešel, pokud by si nebyl stoprocentně jistý, že jde o vážnou záležitost. V životě jsem měla jen dva vážné vztahy, teď jsem v tom druhém a doufám, že to bude poslední vztah, ten, který vydrží prostě navždycky.

    Když jsem byla mladší (13 - 17 let), holky kolem mě "experimentovaly" na poli "lásky" a sexu, mně to ale nic neříkalo... vztahy v tomhle věku jsou prostě zákonitě odsouzeny k zániku. Jak většina přátelských (mluvím ze zkušenosti), tak snad všechny partnerské. Proč být ve "vztahu" s někým, o kom vím, že se s ním dřív nebo později rozejdu? Já nevím, nedává mi to smysl. Proč by to někdo dělal? Proč by byl s někým, o kom ví, že se s ním stejně rozejde? Vždyť to nedává smysl, to je tak strašně moc nevyspělé...

    S přítelem bydlíme a rohlíky si občas koupíme, hah. :D Kdyby mě požádal o ruku, řekla bych ano. Kéž by to udělal, nechci nikoho jiného. Přijmu ho se všemi temnými stránkami, které má, každý má nějakou. Jako zpívá Kelly Clarkson:

    Everybody's got a dark side,
    do you love me?
    Can you love mine?

    Nobody is picture perfect,
    but we worth it, you know that we worth it.

    Can you love me even with my dark side?

    Krásný text, jen co je pravda! :)

    www.empty--island.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím sa vyjadriť k tvojmu komentáru , lebo ma veľmi zaujal. 1. veta je presne životné motto , ktorým sa riadim aj ja :) A úplne s tebou súhlasím, lebo rovnako nepatrím medzi ľudí, ktorí majú so svojimi polovičkami taký vzťah, v ktorom nemyslia na budúcnosť a "len si užívajú". Ja mám síce ešte len 18 a s priateľom sme spolu "len 2 roky" , no rozhodne to je niekto, o kom rozmýšľam ako o partnerovi na celý život :)

      Vymazat
    2. To jsem ráda, že Tě můj komentář zaujal. :) A že existuje někdo další s podobnou životní filosofií. Držím ti s přítelem palce, doufejme, že vám to vydrží navždy! <3

      Vymazat
    3. Ďakujeme pekne :) Aj my vám :))

      Vymazat
    4. Všichni kolem mě přesně takhle experimentují. A mě to přijde strašně nesmyslné. Ať si s nikým nezačínají když uvažují, jaké by to bylo po rozchodu a jak se s ním rozejít. Přijde mi to hloupé a dětinské, přesně jak říkáš! Přesně tvoje uvažování, musí být ve vztahu takovou samozřejmostí! A pokud tvůj partner uvažuje stejně jako ty, určitě se toho požádání brzy dočkáš! Ať jste spolu šťastní!:)

      Vymazat
    5. Natálie, díky za milou odezvu, jsem ráda, že se mnou také souhlasíš. I já i myslím, že by lidé měli ke vztahům přistupovat jinak než jako k dětským hrám. Bohužel znám spoustu lidí i o několik let starších než já (i přes 30 let), kteří s někým jsou jen tak pro pobavení, nebo si někoho seženou "na jednu noc" v baru.

      Sex na jednu noc mimochodem patří k věcem, ke kterým bych se NIKDY v životě nesnížila...

      Vymazat
    6. To já ti děkuju:)
      Sex na jednu noc, je podle mého dosti zoufalá věc. Tyhle lidi, co tohle provozujou, podle mě snad ani nemůžou mít pořádně city, protože tohle udělat jen tak pro vzrušení a přitom v sobě nezanechat náznak ničeho. Jen fajn noc. Tohle já bych upřímně nedokázala. Chápu, že sex je normální součást života, ale tohle je ponižující!

      Vymazat

Děkuju vám, za každý milý komentář!:) ♥