čtvrtek 9. října 2014

Touha pomoct?!


Nevím, jestli to znáte, ale já mám dost často touho pomoci lidem. Takové to nutkání, když vidíte problém u kamarádu a blízkých a řeknete si „Dokážu mu pomoct“ Jenže vy to nedokážete. Vaše touha k té pomoci nestačí. Nebo moje touha nestačí. Mám touhu pomoct, nejen slovy, ale jakýmikoliv činy. Čímkoliv. Prostě pomoct, aby vás lidé za to ocenili, poděkovali a řekl „ V těžkých časech tu byl a pomohl“. A já nevím proč, ale tohle slýchat chci. Chci svým blízkým pomáhat. Být pro ně potřebná. Aby se mi svěřili a nedoufali v moji pomoc, ale opravdu jí dostali a ne jen v ní doufali, protože já pomoci nedokážu, ale pomoct chci.


Co, když se naskytne příležitost, která potřebuje vaší pomoct? Nejlépe ji využít. Ale co když mi to prostě nestačí. Snažím se jak nejvíc dokážu, dělám věci, co nejlíp umím, ale nejsem si jistá, jestli to je dobré. Jestli to doopravdy pomáhá lidem a jestli moje slova a činy lidem vykouzlí úsměv a doopravdy jim pomáhají řešit situaci.

Ale někdy, přece jen někdy, pomoc dokážu. Někdo přijde a řekne „ děkuju, že jsi mi pomohla“ a to je hrozně krásné slyšet, vědět, že jste byli nápomocní a nemluvili jen tak, ale doopravdy pomohli někomu, koho máte rádi. Nemrzí vás to, nemá vás momentálně co mrzet, protože jste pomoct dokázali.

A aby to nebylo přece tak snadné, život nám dělá hrozně naschvál. Snažíte se pomoct jak nejlépe dokážete a je to naprosto k ničemu. Pomoc je nijaká, nevzejde z ní nic. Všechno vaše úsilí sešlo, a je to hrozné zklamaní. A když se pomoct nesnažíte, pomůžete, aniž by jste věděli. Žádné úsilí nic, ale pomoc, je velká.

Takže je lepší se nesnažit a třeba pomoct a nebo se snažit, ale nepomoct?

8 komentářů:

  1. Je to fakt ťažká otázka,podľa mňa sú obe dobre.Keď pomôžeš (ale nesnažiš sa) máš dobrý pocit ty a aj dotyčný,ktorému pomôžeš.No,keď sa snažíš,nie všetci to dokážu oceniť (česť výnimkám) :).Je to fakt ťažká otázka :)
    http://booksmakesenseofmylife.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano obě mají své klady a zápory jde o to z jakého pohledu vnímáme celou situaci a jak to dokážeme ohodnotit) nejlehčí to není je to dost pro zamyšlení! )

      Vymazat
  2. Skvělý článek k zamyšlení. :)
    Já jsem osoba, která se snaží pomáhat, jak jen to jde, i když si to možná ostatní nemyslí, což někdy zamrzí. Stačí vidět smutný pohled někoho ze třídy a už tam letím a snažím se ho aspoň dostat na jiné myšlenky. A strašně mě štve, když někomu pomoct prostě nedokážu:/
    Občas si přijdu, jak poradna a pak když mám trable já, tak se většinou nenajde nikdo, kdo by pro mě udělal víc, než řekl - to bude dobrý. Ale není tak vždy a jsem ráda, za ty kteří jsou tu i pro mě :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:)
      Taky bych vždycky pomohla uplně každému. Ano někteří ani pomoc nedokážou ocenit a nebo jak říkáš ji potom vrátit, ale najdou se i tací, kteří vykouzlí usměv na tváři!:)

      Vymazat
  3. moc pěkně si to napsala, nějak tak jsem se v tom shlédla. Lidem pomáhám ráda, ale málo kdy pomůžou oni mě.
    Ale z vlastní zkušenosti vím, že komentář o mě tě nepotěší tolik jako pochvala, tak tady jí máš -> stylem psaní jsi mi hrozně moc sedla. přijdeš mi jako....já. děkuju ti za to, že když nemám co dělat, vím kam se jít podívat :-) <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komentář tobě mě taky potěší, protože se tak dozvídám o čtenářícg a hlavně tak nějak i měním názory a zamýšlím se víc a víc, takže o tyhle komentáře mě těší!:)
      Mockrát tě děkuju za kompliment, opravdu mě hodně potěšil, koho by ne! Děkuju moc si toho cením, jsem ráda, že jsem tě takhle zaujala a že se ke mě ráda vracíš, moc si toho vážím, děkuju <3 :)

      Vymazat
  4. někdy by se člověk neměl ostatním plést do jejich problémů, a nechat je aby si život uspořadaly podle sebe, vyrovanli se s tím s čím zrovna zápasí, jindy by zase měl člověk pomoct, protože některé věci bez přátel, a jejich střelených nápadů prostě nejdou :)) Ale máš recht, je fajn slyšet "díky za to žes tu semnou byla" "že jsi pomohla" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ty máš zase recht, že by si lidi některé věci, měli řešit sami!:))

      Vymazat

Děkuju vám, za každý milý komentář!:) ♥