sobota 19. července 2014

Zloděj & Roznašeč snů


Na nápad tohoto článku jsem byla vážně pyšná, přišlo mi to takové zajímavé, takže doufám jedině v to, že i bude. Tenhle článek měl být nejdřív jenom o zloději snů, ale proč do toho nezapojit i roznašeče našich snů.

Dokážete si představit něco, co se vám v noci škvírou v oknu protáhne do pokoje, tak tichounce, že nemáte možnost to zaslechnout. A udělá něco, co vám změní noc. Daruje vám to sen. A možná, ale jen možná s roznašečem přijde i zloděj, který vám sen, hned v zápětí po tom, co jeho ukázka ve vaší hlavě skončí, sen ukradne, tak, že si ho vůbec nepamatujete. Takže vám to nejdřív sen daruje, a pak sen oknem odnese do chladného nočního ovzduší a nechá ho rozpustit mezi mraky, tak že ho už nikdo nikdy neposkládá dohromady. Něco jako zloděj a roznašeč snu. Dokážete si to představit?


Sny. Co jsou pro nás vůbec sny?

Krátký film, který se nám odehrává v hlavě, zatímco spíme? Jediný film, který dokážeme vnímat ve spánku? Asi ano, ale pro mě je to hlavně něco co nám udělá noc zajímavější. Dobrodružnější. Něco o čem vyprávíme, když už jsme vzbuzení. Něco, čemu obvykle nerozumíme, čemu se smějeme, nebo u čeho se bojíme, že se to splní. Ale plní se vůbec sny? Funguje vůbec to, že když na sen pořád dokola myslíš, on se jednou splní? Nebo to je pouhá fáma, která se vypráví dětem. Mě se teda ta fáma líbí a líbí se mi i to pouhé pomyšlení na ní. Záhadou pro mě však je, kde se ty sny, v moji hlavě berou. Kdo skládá ty nesmyslné obrazce, kdo v mé hlavě ten film pouští. Ale když už nám někdo ten sen raduje, proč si většinu z něj nic ráno nepamatujeme? Kdo nám je vezme? Kdo nám ty, většinou krásné, obrazce z hlavy vezme. To se určitě stává mnoho lidem. Ráno se vzbudíš a jediné co ti ze snu zbylo, je pomyšlení, že někde v té hlavě byl, ale už není. Vždycky ty nejkrásnější sny se vypaří. Ty na, které, by jste mysleli pořád. Já osobně, si ještě teď pamatuju některé sny z dětství, ale ten co se mi zdál včera je úplně fuč. Říká se, že to je z toho, že se po tom snu v noci vzbudím a ráno si ho nepamatuji. Ale po každém snu, se jednou vzbudím a většinu si nepamatuju.

Takže, bych jen ráda věděla kdo je můj zloděj a roznašeč snů, protože chci vědět, kdo mi dělá krásné snění, i když ho ráno třeba nepamatuji, je to přece část mého dětství i mého života, ne? 

Sny? Věci, kterým doteď nerozumím, ale miluju je.



9 komentářů:

  1. Super článek!! :) Mě se poslední dobou zdají děsivé sny, tak plánuji, že si koupím takový ten lapač snů. Já na takové "blbůstky" věřím, tak snad mi to pomůže! :)

    Jinak mrkni na můj blog - http://girlfromczech.blogspot.cz/ Do půlnoci u mě probíhá giveaway. Můžeš se zúčastnit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, mě příjde lapač snů hrozně super a uvažuju, že si ho taky koupím:) Kouknu:)

    OdpovědětVymazat
  3. Zaujimavý článok. Mne asi niekto kradne sny , lebo tie pekné si buď nepamätám , alebo sa zobudím lebo na nich niečo nesedí. Zvláštny pocit mimochodm. Mne sny prídu ako zázrak . Nočné mory , či tie najkrajšie sny s osobou ktorú milujeme , zbožňujeme , či obdivujeme .. Vážne je to čarovné :)))
    http://libertepaixegalite.blogspot.sk/
    Inak s tými spriatelenými blogmi to máš tak že ich máš v sledovaných či treba spraviť osobitný link ? chcela by som s tvojim blogom spriateliť :) ak máš zaujem tak napíš na môj blog prosím ťa :)) ďakujeeem :*)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju, moc ráda ja se v tom pokusím nějak pošťourat:)

    OdpovědětVymazat
  5. No konečně je tady ten článek! :) Moc jsem se na něj těšila! :) Myslím, že všechno jsem ti k článku už řekla, ale ještě jednou ti řeknu, to na co by jsi neměla zapomínat. Máš úžasný blog a úžasné články a tento to jen potvrzuje a hlavně máš talent a jsem moc pyšná nejlepší kamarádka! :3 :)

    http://my-little-boring-me.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Moc krásne napísané a bol by to skvelý námet na román :) Nerozmýšľala si nad niečím takým? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, asi bych to nedokázala dotáhnout do uplného konce:)

      Vymazat

Děkuju vám, za každý milý komentář!:) ♥