čtvrtek 7. srpna 2014

Svodoba?!

Dneska jsem se rozhodla napsat článek o svobodě, protože když jsem nad tím uvažovala, napadlo mě dost věcí, které si možná jen tak bez myšlení někdo neuvědomí. A doufám, že některým tímto článkem někomu otevřu oči a nebo vám aspoň dokážu, že vaše myšleni o svobodě je podobné. Nikomu tady nechci moudřit jak do svobody tak do vlastních práv, je to jen celkově co mě k lidské osobě napadlo.

Svoboda, ne každý jí má a někteří si jí né moc váží. Berou jí jako samozřejmost pro kterou nic neudělali přišla sama a ani jen tak sama neodejde. Takové myšlení se mi, ale nelíbí. A nebo také lidé se svou svobodou neumí moc dobře zacházet. Neříkám, že já nějak ano, ale myslím, že si jí umím aspoň trochu ovládnout. No a já se nad tím zamyslela a zjistila, že je to vlastně docela vzácnost. Né svoboda, kterou vám dávají či nedávají rodiče nebo snad dávali, ale svoboda celková. Ale ta svobodná vůle rozhodnutí, výběru náplně života. Svoboda toho, že můžeš říct názor a lidi by tě neměli odsoudit i když to velmi často a s oblibou dělají. Ale je to naše svoboda. Mluvit, říkat své názory, nestydět se za nápady, protože na to přece máme svobodu. Aspoň na tohle. Říkejme tomu svoboda či vlastní práva, ale jde o to psychické a o to fyzické. Svobodu žít, svobodu projevit a nikdo by nás za to neměl odsuzovat a ani nám naši svobodu a práva nerušila. Odsuzovat nás za to, že žijeme svojí svobodu. Svobodu, kterou by jsme si měli všemi deseti užít, dokud můžeme a někdo nebo něco nás v tom nezačne nějak omezovat.





4 komentáře:

  1. Souhlasím s tvým názorem, hezký článek :) Navíc pro mě je nejvíc svoboda mysli. I když mě budou někde držet nebudu moct nic říct pořád budu mit mysl svobodnou a to je nejvíc :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj zaTAGoval som ťa do jedného TAGu
    Liebester Award TAG
    AK si bola zaTAGovaná tak sa ospravedlňujem ak nie tak budem rád ak prímeš :)!
    http://diethue.blogspot.sk/2014/08/liebester-award-tag.html Môj blog a Liebester Award TAG:)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za nominaci, ale TAG už je o jeden článek níže, ale děkuju:)

      Vymazat

Děkuju vám, za každý milý komentář!:) ♥